14. november 2016

BogForum 2016

BogForum. Wauw, der var mange mennesker! Jeg har aldrig prøvet at være til arrangementet før, siden det er helt derover i Københavnstrup, så jeg vidste ikke helt, hvad jeg burde forvente. Der var virkelig mange ting at se på, hvilket var fedt. Det er skønt at opleve et arrangement, der er fuldstændig domineret af litteratur. Især når det ikke er en bestemt genre. Alverdens genrer var repræsenteret rundt omkring på standene, og der var noget for enhver smag (Selv hvis man bare gerne ville tage forskud på december og få noget gløgg! Min mor kom hjem med et par bogsigneringer, og min far kom hjem med gløgg).
Desværre for mig var alle folkene bare vildt angstprovokerende. Jeg kunne slet ikke holde ud at rende rundt mellem så mange folk og blev konstant stresset af det. Det meste af min tid blev derfor brugt på at sidde op ad en væg og spille på telefonen eller at stå udenfor for at få vejret. Belastende og mega ærgerligt! Hvis jeg skal derover igen, tror jeg, at jeg satser på at komme om fredagen, hvor der forhåbentlig er færre mennesker. Det er nok en tand mere overskueligt.

Men anyway, der var jo en grund til, at jeg var derover til at starte med. Nemlig fordi DreamLitt tilbød mig muligheden for at sidde og snakke om Mellem Himmel og Helvede i en time – fra 17 til 18. Det hjalp selvfølgelig heller ikke meget på nerverne, da jeg gik rundt. Jeg var vildt nervøs – det var jo første gang, jeg skulle tale sådan offentligt med fremmede folk om bogen! 
Heldigvis var min samtalepartner, Irene fra Boghunden, rigtig sød, og dem der kom for at lytte var nogle hyggelige folk. Vi var en lille gruppe, så det var ikke helt så intimiderende, som det sikkert kunne have været. Til min egen skræk og rædsel glemte jeg selv at nævne et par ting, hvilket jeg sparkede mig selv i bagpartiet over det meste af aftenen, men hey, jeg kom gennem samtalen, og jeg kom hurtigt over nervøsiteten, da vi først snakkede. Folk spurgte ind, Irene stillede spørgsmål og bagefter blev der lige snakket lidt mere og signeret et par bøger. Endnu en ting jeg prøvede for første gang!
Så ja, det har været en vild weekend. Selv nu hvor det hele er overstået, kan jeg knapt nok fatte, at det skete. At min bog faktisk er til salg, og andre folk faktisk kan købe den. Gad vide om man nogensinde virkelig forstår det ...


Ingen kommentarer:

Send en kommentar