31. maj 2017

Bag om karakteren: Daniel

At komme på ideer til blogindlæg er ikke min stærke side, men nu er jeg endelig kommet på noget, der måske kan holde mig lidt i gang! Jeg tænkte, at jeg ville prøve at lave en lille ny blog-serie, hvor jeg fortæller lidt om, hvordan jeg er kommet på forskellige karakterer i Mellem Himmel og Helvede universet – inspirationskilder til navne, udseende, personlighed og den slags ting.
Jeg vil ikke tale for detaljeret om, hvordan de spiller ind i historien – bare for at undgå spoilers og sådan – så der er mere tale om en tur backstage for at høre lidt om skabelsen af mine karakterer.
Hvem ved, måske kan det give andre inspiration.


I første omgang vil jeg fortælle lidt om skabelsen af seriens hovedperson, Daniel.
Daniel er bygget på en rollespilskarakter, som jeg havde en – meget – kort overgang. Han hed Daniel Johnson – DJ – og eksisterede også i et fantasy univers. Jeg spillede ham ikke særlig længe, men jeg tog afsæt i ham, da jeg startede på mit manuskript. Dette kan også ses i Daniels moster, der har fået hans tidligere efternavn – Johnson – imens Daniel selv har skiftet efternavn til Larsson.
Derudover har Daniel også fået en interesse fra en af mine andre rollespilskarakterer – Adrian. Ligesom Adrian er Daniel glad for at tage billeder. De kan også godt begge to være lidt whiny af og til og er ganske madglade.
Endelig er Daniel og Lesta mænd på grund af min personlige glæde for manga, anime og især for genren shounen-ai/yaoi, der specifikt handler om kærlighed mellem to mænd. Så når jeg skriver, falder det mig altid langt mere naturligt at skrive om to mænd, frem for en kvinde og en mand.

Jeg ved ikke, om det egentlig har nogen interesse for folk at kunne læse lidt om mine inspirationskilder, men jeg håber da at det er tilfældet. Lige nu er det her bare et lille forsøg, så jeg vil også lave et indlæg om Lesta på et tidspunkt, og så må vi se, hvad jeg synes derefter xD
Havde det interesse? Har du ideer til andre emner – eller måske karakterer – som du godt kunne tænke dig at høre en forfatter plapre løs om?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar